Tuesday 6 May 2014

Nutriferon dan Sustained Release Vita - C PLUS

Assalamualaikum..

Kali ini nak cerita plak pengalaman saya mengambil Nutriferon dan Sustained Release Vita - C ketika saya menghidap selsema bulan lepas.



Selalu bila cuaca panas ke atau musim hujan saja, kita mesti tak terlepas akan menghidap selsema, batuk dan demam. 3-serangkai ni takkan berpisah punya. Saya pun begitu juga. Tapi, kita sebagai ibu, terutama bagi kita yang ada anak kecil (less 1 year) yang masih menyusu badan, tentu lebih risau kan. Sebab kalau kita yang kena, pastinya anak kita juga berjangkit. Takkan masa demam selsema tu kita serah kat orang lain jaga pula kan..Tambahan yang menyusu badan dan waktu malam mesti nak mak dia bila nak tidur.

So, 2 minggu lepas, saya terasa yang badan ni adalah tanda-tanda nak selsema dan sakit tekak. Punya lah risau. Kalau boleh tak nak la kena teruk sangat dan seboleh-bolehnya tak nak ambil ubat. Air dah diminum bergelen-gelen (hehe). Tapi tekak masih sakit. As a Shaklee Independent Distributor, apa lah guna jadi SID if tak memanfaatkan produk-produk yang bagus dari Shaklee kan..

Jadi, saya pun cubalah mengambil 1 sachet Nutriferon dan 2 tablets Sustained Release Vita - C selama 3 hari berturut-turut. Nutriferon ni bertindak sebagai 'immune booster'. Ia merupakan satu-satunya interferon semulajadi di dunia yang diekstrak dari biji labu, bunga Safflower, Honeysuckle Jepun dan biji Plantago. Semua ni adalah tumbuhan semulajadi.

Sustained Release Vita - C Plus pula merupakan vitamin C. Saya mengambil high dose vitamin C iaitu 2 tablets (1000mg) semasa simptom-simptom flu dirasai. Vitamin C juga merupakan elemen penting yang boleh merangsang meningkatkan sistem imun kita.

Alhamdulillah dengan izin-Nya, selepas hari ketiga, sakit tekak saya sudah hilang dan selsema juga berkurangan. Anak saya yang masih menyusu tu langsung tak dijangkiti. Syukur. Tambahan pula, bila ibu mengambil mengambil Nutriferon dan Vitamin C, khasiat dan nutrient penting (cth antibodi) dari ibu dapat dipindahkan ke anak melalui susu ibu.

Bukan niat saya untuk menidakkan keberkesanan ubat, tapi sekurang-kurangnya kita berusaha mencegah penyakit menjadi lebih teruk dengan pengambilan suplemen-suplemen. Selain itu, sesetengah ubat memberi kesan sampingan kepada kita, terutama kepada anak yang masih menyusu badan. Ini kerana, ubat-ubatan boleh dipindahkan ke anak kita melalui susu ibu.

Mencegah lebih baik dari merawat, bukan...

Nak cuba produk Shaklee??

Hubungi saya, Shaklee Independent Distributor:
SYAREENA
010-2207981
FB: healthysakura



No comments:

Post a Comment