Friday 22 August 2014

GET CLEAN SET FROM SHAKLEE

Assalamualaikum..

Di entri sebelum ini, kita tahu terdapat banyak bahan kimia terkandung dalam produk-produk pembersihan yang ada di pasaran. Apa kata kita cuba mengurangkan pendedahan terhadap bahan-bahan kimia ini dengan mengubah produk-produk yang kita pakai.. Kali ini saya nak memperkenalkan produk pembersihan dari Shaklee iaitu GET CLEAN.

Memang best, memang selamat kerana produk-produk ini dihasilkan dari bahan semulajadi iaitu dari sumber tumbuh-tumbuhan. Kenapa saya suggest utk tukar kepada produk yang lebih selamat & mesra alam ni. Jom tgk:


Selamat Berkuasa              Mesra Alam Bijak
SAFE POWERFUL GREEN SMART
Tidak Toksik

Bukan Wasap

Toksik Bukan

Bahan Kimia Berbahaya

Bebas Bauan

Lembut pada Tangan

pH Seimbang

Bukan Klorin

Hipoalergik
Menanggalkan Minyak

Ultra Pekat

Gunakan Hanya Separuh Sukatan

Buih Yang Lama

Sesuai Dalam Semua Suhu
Sumber Bahan Semulajadi
Surfaktan Biodegradasi

Pembungkusan Boleh Dikitar Semula

Tiada Peluntur Klorin

Tiada Pembersihan Sebatian Organik Mudah Meruap

Tiada Fosfat

Tiada Nitrat

Tiada Borat

Tiada Ujian Haiwan
Dapat Menjimatkan Wang Anda

Formula Pekat

Okeh.. GET CLEAN SET dari Shaklee ni terdiri daripada beberapa produk iaitu:
1) Basic H2 Organic Super Cleaning Concentrate
2) Fresh Laundry Concentrate Powder
3) Soft Fabric Concentrate
4) Dish Wash Concentrate
5) Get Clean Water Pitcher


1) Basic H1 Organic Super Cleaning Concentrate
Tahu tak kebanyakan pencuci serbaguna mengandungi bahan kimia & toksin yg boleh meresap ke dalam badan melalui kulit atau sistem pernafasan? Cthnya spt bhn pelarut sintetik boleh menganggu keseimbangan hormon dll. Basic H1 Organic Super Cleaning Concentrate ni tak mengandungi bahan-bahan kimia yang merbahaya kerana ianya dihasilkan dari ramuan semulajadi yang diekstrak daripada jagung dan kelapa.
     Ia adalah pembersih serbaguna, berkuasa, dan berpekatan tinggi yang menjimatkan penggunaannya (16oz boleh menghasilkan 48 gelen bancuhan). Boleh menghilangkan kotoran, gris, dan kotoran dari mana-mana permukaan yang boleh dibasuh, dan tak perlu dibilas.





2) Fresh Laundry Concentrate Powder
Serbuk pencuci pakaian di pasaran mungkin mengandungi bahan perengsa yang boleh diserap melalui kulit atau menghidunya - ini boleh menyebabkan alahan kepada pemakainya spt gatal kulit bg kulit sensitif, serangan asma dll. Cth : triethanolamine dodecylbenzensulfonate.
   Fresh Laundry Concentrate Powder ni tidak mengandungi bahan-bahan bahaya, hipoalergenik serta berkepekatan tinggi (1 auns sudah memadai utk cucian muatan sederhana). Jimat bukan.:-)


3) Soft Fabric Concentrate
Diformulasikan dari bahan semulajadi, tanpa fosfat, dan tanpa bahan pewarna. Menjadikan pakaian lebih lembut & mengelakkan pakaian daripada berkedut atau melekat pada badan.



4) Dish Wash Concentrate
Pencuci pinggan di pasaran mengandungi surfaktan yang berasaskan petroleum dan bahan pencuci spt Diethanolamine & sodium dedecylbenzensulfonate yang boleh merengsakan kulit dan mata. Perasan tak, kalau pencuci yang kuat & menanggalkan minyak selalunya akan menyebabkan tangan mengelupas. Betul tak? Macam tangan saya ni, saya memang suka pakai jenama XX sbb sgt berkesan, tapi kesannya pada tangan saya menyebabkan kulit mengelupas. Selepas kenali Shaklee, saya cuba Dish wash ni, mmg pekat dan berkesan. Malah kulit jari saya sudah kurang mengelupas. Saya suka!! :-)
    Pencuci pinggan yang dihasilkan dari ekstrak jagung dan kelapa. Ia sgt pekat yg mana hanya sedikit diperlukan utk pinggan mangkuk yg banyak. Memandangkan ianya dihasilkan dari bahan semulajadi serta mesra alam, saya tak teragak2 menggunakan dish wash ni utk cuci botol susu anak saya. Sbb saya yakin sekiranya ianya selamat utk persekitaran, sudah tentu selamat untuk anak dan keluarga saya! :-)

5) Get Clean Water Pitcher
Air yang kita minum seharian, belum tentu bersih. Walaupun kita telah memasak air terlebih dahulu, ianya hanya mematikan kuman-kuman yang terdapat di dalam air. Macamana dgn bahan kimia spt logam berat, pencemaran industri, racun perosak yg terdapat di dalam air itu? Dapat tak kita menghilangkannya? Rasanya tidak kalau kita tidak menapis air tersebut dgn menggunakan 'filter'. Bahan-bahan kimia yang terdapat dalam air yang kita minum seharian boleh menjadi toksin dalam tubuh dan memberikan bebanan pada hati, buah pinggang dan sistem detoksifikasi dalam tubuh kita.
    Get Clean Water Pitcher ini adalah revolusioner baru - penapisan sistem water filtration pitcher disahkan oleh Persatuan Kualiti Air (WQA) utk mengurangkan sehingga 99% plumbum (lead), serta berpuluh-puluh bahan pencemar lain spt klorin, merkuri, kadmium yg hadir dalam air & mungkin merbahayakan kesihatan. Multipatented Get Clean Water Pitcher ini menggunakan blok pepejal karbon utk menapis dan membersihkan air.
    Setiap penapis air bersih mengendalikan 80 gelen (303liter) air. Blok penapis ini dibuat dari tempurung kelapa yg mampan karbon yang menggunakan proses zeroemission dan merupakan water-filtration pitcher pertama dengan sistem penapis karbon-blok yang boleh diisi semula. Jimat kan??
    Kita boleh menjimatkan wang dari membazir membeli air minuman dari botol. Air yang ditapis oleh Get Clean Water Pitcher dijamin bersih dan enak diminum. Produk ini mempunyai meter penunjuk yang menandakan bila anda perlu menukar penuras tersebut tanpa perlu mengagaknya.. :-)




Best kan produk Get Clean Set ni.. Dijamin produk-produk ini adalah selamat dan mesra alam. Selamat untuk kita sekeluarga. Jom tukar kepada produk yang mesra alam utk kesihatan kita bersama. KESIHATAN adalah untuk SELAMANYA..

Untuk pembelian produk Get Clean Set ini, boleh la klik ke link dibawah:
http://bit.ly/getcleanset

atau anda boleh hubungi saya untuk pertanyaan dan pembelian.
Bagi lebih penjimatan, jom daftarkan diri anda sebagai ahli Shaklee seumur hidup & anda berpeluang untuk menjana pendapatan sampingan di samping anda SIHAT..

Pengedar Sah Shaklee,
SYAREENA
010-2207981
www.facebook.com/healthysakura
Penghantaran percuma area Kuching & Sekitar
Pos ke seluruh negara


No comments:

Post a Comment