Monday 9 June 2014

MENJANA PENDAPATAN BERSAMA SHAKLEE

Assalamualaikum..

Pada mulanya, saya menyertai Shaklee sebagai ahli adalah supaya saya dapat membeli produk Shaklee dengan harga ahli. Saya telah 'jatuh cinta' dengan suplemen Shaklee dan mahu konsisten mengambil suplemen Shaklee. Ini kerana ia sangat berkesan untuk saya. So, of course saya mahukan penjimatan lebih kerana harga ahli adalah ~25% lebih murah dari harga bukan ahli. Lebih jimat bukan??

Setelah beberapa bulan, saya mula terfikir, mengapa tidak saya menjana pendapatan sampingan bersama Shaklee. Tak salah kan? lagipun saya sangat suka dengan produk shaklee dan saya juga mahu orang lain tahu mengenai keberkesanan suplemen dari Shaklee ini. Nape tidak saya share dengan orang lain mengenai manfaat produk shaklee ni kan.

Alhamdulillah, saya berada dalam group yang betul. Upline saya adalah sahabat saya semasa sekolah agama dan sekolah menengah. Memang tak sangka, kerana Shaklee kami bertemu semula. Melalui Shaklee juga saya berjumpa balik dengan kawan-kawan lama, kami sama-sama di bawah susur galur yang sama.. Dalam group kami ni, mentor-mentor kami semua sangat hebat. Tapi tak ada yang lebih hebat dengan leaders yang saling mengingati sesama kami pentingnya kebergantungan kepada Allah yang Maha Esa. Amal ibadah wajib dan sunat sentiasa dititikberatkan, kerana rezeki hanya daripada Allah. Kita berusaha dan berusaha disamping sentiasa berdoa kepadaNya.

Dalam Shaklee, kami sama-sama saling membantu, coaching secara online atau offline, motivasi dan pembakar semangat agar terus berjuang & sentiasa positif. Dalam Shaklee, semua boleh berjaya, yang penting usaha. Usaha lebih, pendapatan pun lebih. Shaklee merupakan syarikat MLM yang patuh syariah. Tiada istilah upline menindas downline. Downline boleh berjaya dan mengatasi upline, dengan syarat usaha tanpa jemu dan tidak berputus asa.

Di samping coaching secara maya atau online, melalui whatsapp group/telegram atau facebook group, downline/distributor baru akan diberi panduan serta motivasi bagi memulakan pendapatan sampingan bersama Shaklee. Syarikat Shaklee juga turut mengadakan kursus/seminar untuk membentuk ciri kepimpinan dalam diri, kursus kesihatan serta kursus mengenai produk. Yang penting, diri kita mempunyai kemahuan yang tinggi untuk menyertai kursus-kursus tersebut.

Ini merupakan perjumpaan kecil kami - offline coaching bersama upline dan sidelines saya. Apabila kita dalam berjemaah, ukhwah terbentuk dan segala yang susah akan menjadi lebih mudah. Kita dapat mempelajari lebih banyak tips yang berguna untuk bisnes kita. Yang penting, jangan malu dan segan dgn apa kata org, serta lakukan apa yang orang dah berjaya lakukan sebelum ini. Buang semua ALASAN. Jangan cipta alasan. JUST DO IT!! Yang penting apa yg kita lakukan tidak melanggar batas syariat agama kita serta berbisnes secara jujur. Allah sentiasa bersama kita, selagi kita berusaha, berdoa dan bertawakal.

Jom kita bersama2 menjana pendapatan sampingan. Kita sama2 berusaha mencapai financial freedom. Hubungi saya utk join team saya serta ingin mengetahui Shaklee biz plan.

SYAREENA
Whatsapp 010-2207981
Like FB : healthysakura



No comments:

Post a Comment